Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
4 mei 2014 - Doorlopende Balthazar de Schildpad (speel Paddenstoelenland vrij met Mirella) (Maansteenbol) Page Title Module
Move Remove Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 mei 2014 - Doorlopende Balthazar de Schildpad (speel Paddenstoelenland vrij met Mirella) (Maansteenbol)

Balthazar de Schildpad
    Hallo vriendelijke Prinses. Bedankt voor het bananenbrood. Maar de volgende keer heb ik liever kaas. Wat betreft Solomon: Zijn hutje is getroffen door Altessa's beruchte vloek van "de zwarte dood". Alleen de draken kennen het tegengif! (Prinses: Ok)
    Mirella: Wouw.. Altessa moet zich ernstig bedreigd voelen door jou!! Als Balthasar gelijk heeft, dan moet het recept van het drakendrankje in het Drakenkronieken boek staan. Eens kijken…
    Queeste - Draken Wondermedicijn
    1. Verzamel 10 honingraten bij het maken van honing (sla over 15 robijnen)
    2. Verzamel 5 profetie drankjes door 5 maal je de Kon. Uitkijkpost te verzorgen (sla over 15 robijnen)
    3. Maak en gebruik 1 draken-wondermedicijn (maken in de werkplaats) (sla over 15 robijnen)
    Beloning: 123 XP + 360 duiten
    Het Draken Wondermedicijn is een echt paardenmiddel. Solomon zal zich nog een tijdlang ziek en zwak voelen door het medicijn. Laten we een dekentje voor hem maken.
    Queeste - Geef Solomon (iets) van katoen
    1. Koop 1 katoenboom (sla over 12 robijnen)
    2. Oogst de katoenboom 5 keer (sla over 15 robijnen)
    3. Maak en gebruik 1 ganzendonzen dekbed (in de werkplaats ) (sla over 15 robijnen)
    Solomon: Wow, je hebt me weer gered Prinses. Bedankt!! Wie is je nieuwe vriendin? (Prinses: het is Mooie Mirella…)
    Mirella: Jazeker, Mooie Mirella uit Drakenland. Grappig dat je dat zegt. Gisteren verscheen mij een profetisch visioen. Hier in het bos is een geheimzinnig Gouden Ei. Er in zit een wezen dat vuur ademt. Dit wezen bezit de superkracht waarmee je de draken en hun land kunt redden.
    Wat een lieve man is dat toch, die Solomon. We moeten dat gouden ei vinden. Maar we kunnen Solomon niet achterlaten zonder wat te drinken, vind ik.
    Queeste – Zoetsappig?
    1. Oogst 10 appels (sla over 15 robijnen)
    2. Maak 30 appelsapjes (sla over 20 robijnen)
    3. Maak 30 garnalen soep (sla over 15 robijnen)
    In zijn grenzeloze wijsheid zegt Solomon dat we beter eerst David kunnen helpen. Het gouden ei heeft tenslotte geen pootjes, zegt Solomon.
    David is dringender!
    Queeste – Voorwaarts Mars

Speel Paddenstoelenland vrij
    Haal Kasteelwaarde 950
    1. Tel je sterren (Bereik level 28) (sla over 50 robijnen)
    2. Maak schoon schip (gebruik 8 stukken zeep) (sla over 30 robijnen)
    3. Raam de risico’s. Kost je 10 ramen (sla over 36 robijnen)
    4. Bewijs je liquiditeit (bezit 150.000 duiten) (sla over 200 robijnen)
    Totale inleg om te ontdekken 316 robijnen

We zijn zo druk bezig met het vechten tegen het kwaad, dat we bijna de draken zouden vergeten! Altessa heeft hun vleugels tegen elkaar gebonden en nu kunnen ze geen eten meer vinden. We moeten ze helpen!
    Queeste – Eerste Hulp voor Draken
    1. Maak 20 bloem (sla over 14 robijnen)
    2. Maak 20 eieren (sla over 14 robijnen)
    3. Oogst 20 sterrenlichten (sla over 12 robijnen)
    Beloning: 128 XP + 380 duiten
    Hmm, ik krijg opeens verschikkelijke heimwee..Ik mis mijn vrienden van het weeshuis. Laten we die sterrenlichttaartjes afmaken en dan vlug verdergaan. Misschien kan ik je eens meenemen naar het weeshuis?
    Queeste – Lekkere Sterren
    1. Maak 25 potten sterrenlicht jam (sla over 12 robijnen)
    2. Maak 25 sterrenlichttaartjes (sla over 12 robijnen)
    3. Behaal een medaille voor Zwarte Woud Taarten (80 st. maken )
    (sla over 20 robijnen)
    Wist je dat de Koning en de Koningin je een magische spiegel hebben gestuurd?
    Het kan de toekomst voorspellen en geheimen onthullen over het donkere woud.
    (Prinses: Echt waar?)
    Ja, en Balthasar heeft gisteren een vrouwspersoon in een donkere cape gezien en glasgerinkel gehoord. Altessa moet de zending hebben onderschept!
    (Prinses: Die rot-Altessa)
    Altessa moet ziedend geweest zijn toen ze ontdekte dat de spiegel alleen gebruikt kan worden door iemand van Koninklijke Bloede. Daarom heeft ze de spiegel natuurlijk stukgesmeten! We moeten de scherven vinden!!
    Queeste – de Maakbare Schepper
    1. Maak 5 schaaldierscheppers (sla over 18 robijnen)
    2. Vis 5 keer met de schaaldierscheppers in de vijver (sla over 14 robijnen)
    3. Verzamel 10 spiegelscherven van de spiegel uit de vijver
    (met de mosselschepper) (sla over 15 robijnen)
    Zo, we hebben alle spiegelstukken terug gevonden. Nu moeten we iets verzinnen om ze weer aan elkaar te plakken. Maar wat?
    Queeste – Pas op! Breekbaar
    1. Verzamel 5 boomsap hak bomen om, bij jezelf of bij je buren (sla over 10 robijnen)
    2. Repareer de magische spiegel in de werkplaats (10 glassscherven – 5 boomsap – 35 hartjes)
    3. Zet de magische spiegel in je Koninkrijk
    Beloning: 133 XP + 400 duiten
    Vreemd… De spiegel doet het niet. Maar waarom? Wacht!! Ruik jij dat ook? Iemand maakt popcorn. Geen slecht idee trouwens, ik heb daar wel trek in!!
    Queeste – Plotselinge Trek
    1. Koop een popcornmachine (sla over 18 robijnen)
    2. Bouw de popcornmachine af (sla over 20 robijnen)
    (8 touwen – 6 bakstenen – 5 glazen ramen)
    In het weeshuis verbouwden we zelf onze eigen mais voor de popcorn. Misschien kunnen we dat hier ook doen en ondertussen overpeinzen hoe we de spiegel aan de praat krijgen.
    Queeste – Meer Mais
    1.Plant 20 mais (sla over 14 robijnen)
    2.Oogst 20 mais (sla over 14 robijnen)
    We hebben in het weeshuis talloze soorten popcorn gemaakt, maar met boter vonden we toch het allerlekkerst! Hmmm…zouden de draken dat ook lusten? We moeten nu toch gaan opschieten!!
    Queeste – Bakken vol Boter
    1. Koop 2 boterbomen (sla over 14 robijnen)
    2. Oogst 10 keer boter van een boterboom (sla over 14 robijnen)
    3. Maak 30 boterstaven in de werkplaats (sla over 15 robijnen)
    Beloning: 138 XP + 420 duiten
    Mmmm, ik kan de popcorn al ruiken.. lekker. Hoewel ik er nog wel meer heimwee door krijg. Laten we hopen dat dit alleen maar door de honger komt!!
    Queeste - Popperdepop
    1. Doe 20 boterstaven in de popcornmachine (sla over 14 robijnen)
    2. Maak 20 boterpopcorn (sla over 16 robijnen)
    3. Verkoop 20 boterpopcorn (sla over 12 robijnen)
    Beloning: 138 XP + 420 duiten
    Ik heb een briefje gevonden! Het lag bij de vijver! Er staat op: de magische spiegel zal oplichten in het donker bij volle maan. Hmm..we hebben nog even de tijd om vrienden te bezoeken voordat het donker wordt..
    Queeste - Wachten op de Maan
    1. Zorg dat je 15 buren hebt
    2. Verricht 20 goede daden in de Koninkrijken van je buren (sla over 20 robijnen)
    3. Maak 30 kommen schaaldierensoep (sla over 18 robijnen)
    Beloning: 138 XP en 420 duiten
    Hemel… Altessa maakt het nu wel heel bont! Ik bedoel, de MAAN laten neerstorten! Nou ja!!!.. Ze moet geweten hebben dat wij maanlicht nodig hebben voor de spiegel..ai..ai.. (Prinsen:OK)
    Ohnee.. Ik begin de wanhoop nabij te zijn. Er is nog 1 mogelijkheid: De manesralen gewoon planten op je akkers. Maar wel vlug voordat die nare handlangers weer opduiken!!
    Queeste - Manestralen
    1. Zaai 20 manestraal plantjes (sla over 12 robijnen)
    2. Oogst 20 manestralen (sla over 12 robijnen)
    Beloning: 143 XP + 440 duiten + 1 Maansteenbol
    Beloning: 143 XP + 440 duiten + 1 Maansteenbol
    Oh wat fijn dat manestralen op akkers kunnen groeien. Ik ben weer helemaal opgelucht! En zo te zien hebben we al een speciale beloning gekregen ook!!
    Queeste - Maansteenbol
    1. Haal de Maansteenbol uit je knapzak (sla over 12 robijnen)
    2. Bouw de maansteenbol af (sla over 25 robijnen)
    materialen:
    8 houten planken - 6 mokers - 6 zak spijkers – alles maken in de werkplaats
    3. Verzamel 15 maanstof door zorgen voor een Maansteenbol (sla over 18 robijnen)
    Beloning: 143 XP + 440 duiten
    Het nieuws over je manestralen-zaadjes gaat als een lopend vuurtje door alle Koninkrijken!! Het ziet er naar uit dat we per ongeluk een hele goede markt hebben aangeboord! Hier kunnen we meer voordeel uit halen!!!
    Queeste – Meesterlijk Maanzaad
    1. Maak 20 maanzaad in de werkplaats (sla over 14 robijnen)
    2. Doe 20 maanzaad in de popcornmachine (sla over 15 robijnen)
    3. Maak 20 maanpopcorn (sla over 15 robijnen)
    Beloning: 143 XP + 440 duiten

De uil
    Lieve Prinses, het spijt ons dat we een tijdje niet hebben geschreven. Met onze gezondheid gaat het momenteel niet goed. We hopen dat je de magische spiegel hebt ontvangen. Om de spiegel te gebruiken heb je maneschijn nodig. Dat hebben wij verstopt, zodat Altessa ze niet kan vinden. Hopelijk POPT dit snel tevoorschijn… Succes Prinses!! liefs Mama & Papa.

Maar wacht eens….Zeiden jouw ouders niet dat de maneschijn tevoorschijn zou POPpen?? Ik ken maar 1 ding dat popt….popcorn! Dus de maneschijn moet in de popcornmachine zitten!!
    Queeste – Maneschijn
    1. Vind 10 maneschijn bij het maken van popcorn (sla over 10 robijnen)
    2. Gebruik 10 maneschijn (sla over 10 robijnen)
    Beloning: 148 XP + 460 duiten
    Ben jij ook zo nerveus voor wat in de spiegel te zien krijgen? Ik wel hoor…brrr.. Zullen we dan maar?
    Queeste – De Confrontatie
    1. Zorg dat de magische spiegel in je Koninkrijk staat opgesteld. (sla over 12 robijnen)
    2. Klik op de magische spiegel en kijk wat die zegt (sla over 12 robijnen)
    Beloning: 148 XP + 460 duiten

wordt vervolgd
    Last edited by Gerdi RS; 08-31-2014, 04:25 PM.
    Groetjes Gerdi RS
    Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Wordt lid van onze Fanpagina.
    Voor speelvragen en wetenswaardigheden over het spel kun je terecht op ons forum.
    Voor individuele spel problemen: stuur ons een bericht via de Fanpage Hulp & Support pagina.
    Vermeld in je bericht ook je SNSIDnr. en UIDnr.
Working...
X