Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
4 mei 2013 - Doorlopende Queeste Solomon Wijs (Het Begin) Page Title Module
Move Remove Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 mei 2013 - Doorlopende Queeste Solomon Wijs (Het Begin)

Vereerd je te ontmoeten prinses. Ik ben Solomon Wijs, de tovenaar. Ik zie er niet best uit want Altessa heeft mij vervloekt. Ik weet nog niet hoe ik mijzelf weer kan terug veranderen. Maar nu jij er bent is er hoop. Voor mij en het Koninkrijk
    Beloning: 21 XP +1.000 duiten
    De UiL
    …... Als eerste, maak de brief open. "Die monsterachtige verschijning is Solomon Wijs, de tovenaar. Hij weet veel van dit Koninkrijk. . Een vloek heeft hem zo gemaakt. Jouw opdracht is de vloek te verbreken. Maak Solomon weer menselijk! Succes prinses.. afz. vader en moeder
    Solomon Wijs
    Wat ben jij groot geworden Prinses. Ik werd veranderd met een grote ontploffing. Nu is het hier een puinhoop. Aangezien ik alleen maar onhandige hoeven heb en jij handen. Help je mij met opruimen?
    Queeste- Eigen Haard is goud waard
    1. Ruim 10 takken, gras en wilde paddenstoelen op (sla over 7 robijnen)
    2. Ruim 2 holle boomstronken op (sla over 7 robijnen)
    3. Ruim 2 dode bomen op (overslaan 7 robijnen)
    Beloning: 23 XP + 160 duiten
    Jouw charisma inspireert mij mateloos. Ik herken mijzelf in jou, toen ik nog een klein Solomonnetje was. Graag draag ik wat van mijn wijsheid over. Begin maar met een werkplaats.
    Queeste - Wervelende Werkplaats
    1. Koop een werkplaats à 5oo munten (sla over 6 robijnen)
    2. Bouw de werkplaats af (sla over 6 robijnen)
    Beloning: 28 XP + 170 duiten + 1 profetie steen
    Je maakt grote vorderingen met de wederopbouw van het Koninkrijk. Je ouders kunnen trots zijn! Ik zal je nu leren hoe de werkplaats werkt. Mijn koude, reuma veroorzakende hutje is een goed testobject.
    Queeste – Eigen huis in Puin
    1. maak 1 houten plank in de werkplaats (sla over 6 robijnen)
    2. Knap Solomon’s hutje op (sla over 6 robijnen)
    (15 stenen + 1 houten plank)
    Beloning: 33 XP + 180 duiten + 1 profetie steen
    Altessa en haar handlangers hangen hier ergens rond. Ik voel dat. Zorg voor havermeel nu dat nog kan, maar wees op je hoede.
    Queeste – Hup met de Haver
    1. Zaai 12 haver à 40 munten (sla over 6 robijnen)
    2. Oogst 12 haver (sla over 7 robijnen)
    Beloning: 23 XP + 160 duiten + 1 profetie steen
    Sheldovia was eens het meest welvarende Koninkrijk aller tijden. Altessa vernielde de molen als eerste, omdat ze weet dan die van cruciaal belang is.
    Queeste – Majestueuze molen
    1. Koop een molen à 2.000 duiten (sla over 6 robijnen)
    2. Bouw de molen af (sla over 7 robijnen)
    Materialen: 2 houten planken (zaag in de werkplaats ½ uur + 1 houten raam
    maak in de werkplaats 1 uur)
    3. Maal 12 zaken havermeel à 69 munten (sla over 7 robijnen)
    Beloning: 28 XP + 1.000 duiten + 1 profetie steen
    Hmm.. Ik voel me nog steeds niet veilig. Misschien kun jij wat extra versterking aanbrengen aan mijn hutje? Ik ben tenslotte niet meer de jongste.
    Queeste – Paranoïde Profeet?
    1. Verzorg solomon’s hutje door 3 x 60 munten te verzamelen (sla over 7 robijnen)
    2. Bezoek 1 buur (sla over 7 robijnen)
    3. Verzorg bij 1 buur het Solomon’s hutje door 1 x 60 munten te verzamelen (sla over 7 robijnen)
    Beloning: 33 XP + 180 duiten + 1 profetie steen
    Is alles zo mistig hier of ligt dat aan mij? Waar is mijn bril?
    Queeste – te Wazig voor Woorden
    1. Klik op Solomon’s tas om te openen (staat in het bos van Solomon over de brug) (sla over 6 robijnen)
    2. Vind Solomons leesbrilletje terug (sla over 6 robijnen)
    Beloning: 38 XP + 190 munten + 1 profetie steen
    Ahja..dat is beter. Dank je wel! Owh..uhmm..Ik wou dat ik wist hoe ik de vloek kon breken. Ik herinner mij een visioen daarover. Ik heb dat op mijn tovertablet geschreven. Wat stond daar ook al weer? (Prinses: OK)
    Potverdulleme..Mijn profetietablet..Helemaal aan gruzelementen!! We zullen eerst de stukken bij elkaar moeten vinden en aan elkaar moeten lijmen in de werkplaats..Alleen dan kan ik mijzelf weer worden!!
    Queeste – Gaan met die Gruzelementen
    1. Vind 4 tablet-gruzelementen bij het zorgen voor Solomons’s hutje (sla over 7 robijnen)
    (klik elk uur Solomon’s hutje en verzamel de 60 munten- (met geluk komt er 1 tovenaarstaan mee)
    2. Maak 4 tablet-gruzelementen in de werkplaats (sla over 10 robijnen)
    3. Gebruik 10 profetiestenen (sla over 3 robijnen)
    Beloning: 38 XP + 190 duiten
    Klik op het profetie-tablet om de profetie te kunnen lezen
    Profetie-tablet: Zeer edele Prinses. De komst van een held zal een betovering doen neerdalen op een man die dit niet verwacht. Om de betovering te verbreken zijn een ketting en regenboog edelstenen nodig. Vind deze en de man zal in kwestie zichzelf weer zijn.
    Ik zou mij graag opfrissen terwijl we verder werken aan het breken van de vloek. Kun jij zeep voor mij maken met het as van het kampvuur?
    Queeste – Zepig en soppig
    1. maak 2 stukkenzeep in de werkplaats (à 20 minuten) (sla over 7 robijnen)
    2. gebruik 2stukken zeep om je koninkrijk schoon te maken of aan Solomon te geven (sla over 4 robijnen)
    Beloning: 43 XP + 200 duiten = 3 babyflesjes
    Ik zie het al. Jij bent heel goed met dieren. Weet je, vroeger stond het hier vol met buffels. Jij hebt er nog geen, zie ik. Voer een buffelbaby zodat ze goed gaat groeien. Eenmaal volwassen zal ze heerlijke buffelmelk geven
    Queeste – de babybuffel
    1. Koop een baby buffel à 3.500 munten
    2. Breng de babybuffel tot volwassenheid ( 6 x met babymelkfles-vragen aan je buren)
    3. Zaai 12 komkommer à 35 munten (sla over 6 robijnen)
    4. Oogst 12 komkommers (sla over 6 robijnen)
    Beloning: 43 XP + 200 duiten
    Heb jij die komkommers al aan je buffel gegeven? Moet je doen dan maakt hij buffelmelk. Schijnt erg lekker te zijn, buffelmelk. Terwijl ik in bad ga wil jij dan de buffel komkommer voeren en de melk verzamelen?
    Queeste – knuffel je Buffel
    1. Voer de buffel 12 komkommers à 45 munten (sla over 8 robijnen)
    2. Maak 12 buffelmelk à 65 munten (sla over 8 robijnen)
    Beloning: 48 XP + 210 duiten
    Ik hoop dat mijn profeten-magie terugkomt als ik weer mens ben. Lava Rock lijkt dichtbij, maar het is goed nog even wat extra’s te verdienen aan de kaasverkoop..
    Queeste – Massa’s Mozzarella
    1. Maak 12 mozzarella kaas (in de kaasmachine met buffelmelk) (sla over 8 robijnen)
    2. Verkoop 12 mozzarella kaas à 90 munten aan Solomon (sla over 7 robijnen)
    Beloning: 48 XP + 210 duiten
    Ik ga zo op in de strijd tegen de duistere magie die hier rondwaart, dat ik helemaal vergeet te eten. Weet jij hoe je kaasbrood maakt? Maak kaasbrood en verdien een medaille.
    Queeste – Nood aan Kaasbrood
    1. Voer de kippen 15 x met mais à 28 munten (sla over 8 robijnen)
    2. Maak 10 zakken havermeel (sla over 8 robijnen)
    3. Verdien de medaille van kaasbrood (sla over 12 robijnen)
    Beloning: 53 XP + 220 duiten
    Hee, waar zijn mijn sinaasappelbomen gebleven? Is mijn geheugen zo slecht of heeft Altessa ze gestolen?
    Queeste – Appeltjes van Oranje
    1. koop een sinaasappelboom à 320 munten (reeds gekochte boom telt NIET mee) (sla over 7 robijnen)
    2. Oogst 8 maal sinaasappels (sla over 8 robijnen)
    3. Oogst 8 sinaasappels in naburige Koninkrijken (sla over 8 robijnen)
    Beloning: 53 XP + 220 duiten
    Ik voel me flink depressief. Ik zie er vreselijk uit. Vroeger was ik echt veel knapper, je moet me geloven. Ik hoop dat jij mij snel kunt bevrijden uit dit monsterlijke lichaam! (Prinses: OK)
    Hmm..er hangt hier een vreemde vislucht en dat komt niet door de vijver. Ik voel aan mijn water dat er een orkaan komt. Bereidt je goed voor!!
    In een droom zag ik vannacht dat donkere wolken zich samenpakken en hierheen komen. Bereid je goed voor op een mogelijke calamiteit!!
    Queeste – Stilte voor de Storm
    1. Koop 4 houten hekken à 250 munten (sla over 7 robijnen)
    2. Voer je dieren 25 maal (sla over 8 robijnen)
    Beloning: 58 XP + 230 duiten
    Als jongetje rook ik vaak de heerlijke geur van het verse appelbrood van mijn moeder. Wat waren de tijden toch mooi. Tot Altessa het kwam verpesten!
    Queeste – Appelbrood
    1. Plant 1 appelboom à 420 munten (wanneer je deze reeds in je bezit hebt, dan telt die mee voor deze opdracht) (sla over 7 robijnen)
    2. Oogst 6 appelbomen (12 appels in totaal) (sla over 8 robijnen)
    3. Bak 12 appelbroden (sla over 9 robijnen)
    Beloning: 58 XP + 230 duiten
    Het valt niet te voorspellen wanneer de storm losbreekt. Haal de melk op van de buffels. Maak kaas met een deel ervan. Sla de rest op.
    Queeste - Windvanger
    1. Voer de buffel met komkommer en bewaar 10 melk (sla over 8 robijnen)
    2. Verdien een Mozzarella medaille (sla over 12 robijnen)
    Beloning: 63 XP + 240 duiten
    Het valt niet te voorspellen wanneer de storm losbreekt. Haal de melk op van de buffels. Maak kaas met een deel ervan. Sla de rest op.
    3. Voer de buffel met komkommer en bewaar 10 melk (sla over 8 robijnen)
    4. Verdien een Mozzarella medaille (sla over 12 robijnen)
    Nu de storm is geluwd, lijkt het mij een goed moment om een Koninklijke uitkijkpost op te richten. Daar kun je de hulp van vrienden bij inroepen..
    Queeste – Op de Uitkijk
    1. Bouw een koninklijke uitkijkpost à 2.500 duiten helemaal af(aflossen 8 robijnen)
    Wanneer je al een uitkijkpost hebt gebouwd, dat telt deze mee voor de opdracht) (sla over 8 robijnen)
    Materialen:
    5 st. houten planken
    4 st. bakstenen
    4 buren al personeel:
    Uitkijk, boogschutter, katapulist, koerier
    (na het afbouwen ontvang je 65 kasteelpunten)
    2. Zorg 10 x voor huizen en gebouwen in je eigen Koninkrijk (sla over 8 robijnen)
    3. Zorg 10 x voor huizen en gebouwen in naburige Koninkrijken (sla over 8 robijnen)
    Last edited by Gerdi RS; 08-31-2014, 04:20 PM.
    Groetjes Gerdi RS
    Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Wordt lid van onze Fanpagina.
    Voor speelvragen en wetenswaardigheden over het spel kun je terecht op ons forum.
    Voor individuele spel problemen: stuur ons een bericht via de Fanpage Hulp & Support pagina.
    Vermeld in je bericht ook je SNSIDnr. en UIDnr.
Working...
X