Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
4 Mei 2014 - Doorlopende Queeste - David de Kabouter Het Begin Deel 1 Page Title Module
Move Remove Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 Mei 2014 - Doorlopende Queeste - David de Kabouter Het Begin Deel 1

Er was eens een koninkrijk, genaamd Sheldovia. Daar leefden Koning Jarvis en zijn Koningin. Ze hadden 1 kind. JIJ. Het Koninkrijk was magisch en majestueus, totdat….Tot de boze tovenares Altessa het Koninkrijk vervloekte. De gewassen verlepten. De mensen trokken weg. Om hun enig kind te beschermen riepen de Koning en Koningin de hulp in van een wijze tovenaar. Het kind zou in diepe slaap gedompeld zijn tot het moment was gekomen om het Koninkrijk te redden.
    Jammer genoeg leeft het koninkrijk al 40 jaar onder de aanvallen van de duistere tovenares Altessa. Tegenwoordig heeft Altessa wat meer ontzag voor de Koningin, maar niemand weet waarom. Klinkt als een schandaaltje. Wat weet de Koningin van Altessa? Moe van de strijd tegen de kwaadaardige Altessa hebben de Koning en Koningin raad gevraagd aan de wijze tovenaar Solomon die in het bos woont. Solomon voorspelt dat er een onverwachtse held opstaat die komt uit het koninkrijk zelf. Deze held zal de orde in het land herstellen en rust brengen onder de inwoners van Sheldovia.. Uhmm ik???
    David de Kabouter
    Dus het is waar! Je bent opgestaan! Ik zal je helpen maar schop eerst die handlanger! (Prinses: OK)
    Tutorial:
    Klik op de handlanger om hem te schoppen.
    Oef.. Dank je wel. Ik ben David uit Paddestoelenland en ga je helpen. Ons rijk was ooit befaamd om zijn verse producten en rijke handel. Kaas is erg hip op dit moment. Laten we het Koninkrijk in zijn glorie herstellen.
    Tutorial:
    Kijk de klaver is rijp! Klik om te oogsten!
    Klik op de super kunstmest. Je zult versteld staan van het effect!
    Klik nu op het gewas om te bemesten.. Kijk wat er gebeurt…
    Klik daar om klaver te voeren aan Klara. Ze zal je belonen!
    Goed gedaan! Terwijl we op de melk wachten, kunnen we naar de markt gaan en een kaasmachine op de kop tikken! (Prinses: OK)
    Tutorial:
    Klik daar om dingen te kopen. Dat is de markt: je vindt er van alles..
    (Kaasmachine à 1.000 duiten) Kijk, daar is een mooie plek voor je machine!
    Je hebt nog een paar materialen nodig om de kaasmachine af te bouwen. Zo gepiept!
    Hout is snel te vinden. Klik maar eens op een boom! Ook stenen zijn gemakkelijk. Klik maar op een rots! Je kaasmachine is bijna af. Klik er maar op. Je zult zien dat er een afmaken-knop is!
    Ook zo’n zin in een lekker stukje kaas? Laten we onze nieuwe machine uitproberen en kaas maken! (Prinses: OK)
    Tutorial:
    Een goede kaas begint met melk. Ik zal het je laten zien!
    Zo, alleen even de melk verzamelen en in de kaasmachine doen. En klaar! Wat is het leven toch fijn!
    Queeste – Melk voor Elk
    1. Verzamel 1 fles melk (sla over voor 3 robijnen)
    2. Doe 1 keer melk in de kaasmachine (sla over voor 3 robijnen)
    Beloning: 11 XP + 75 duiten
    Fantastisch! Ik kan de kaas al ruiken! Terwijl we wachten tot de kazen klaar zijn, kunnen we misschien iets voor Klara doen. (Prinses: OK)
    Tutorial:
    Volg Klara’s aanwijzingen! Klik op de knop bij de pijl om meer van je Koninkrijk te zien!

Klara de Koe

Queeste – Verbreed je Horizon
    Kijk uit over het oneindig grote Koninkrijk. Trouwens, nog bedankt voor mijn klaver. Ik voel me weer op en top Koe!
    Klik op groot scherm om je horizon te verbreden.
    Beloning: 15 XP + 85 duiten
    David de Kabouter
    Owh nee!! Altessa moet lucht gehad hebben van jouw ontwaken om te strijden voor het Koninkrijk! Dat wilde vuur is het bewijs.. Vlug dat vuur moet uit!! (Prinses: Lieve hemel!)
    Oei! Een enkel vonkje is genoeg en het hele woud kan in de fik staan! Laten we deze verbrandde boom maar snel opruimen.
    Queeste - Oud Hout
    1. Ruim de verkoolde boom op (sla over voor 1 robijn)
    Beloning: 17 XP – 85 duiten
    Precies wat ik dacht! Jij bent geen gewone Prinses en daarom ga ik jou helpen om je weg te vinden. In naam van het Koninkrijk!
    Er zit hier ergens een schildpad verstopt! Er ruist iets door het struikgewas – dat hoge gras daar! Daar bij de gracht!
    Queeste – Schuilende Schildpad
    1. Snoei 2 hoog gras weg (sla over voor 4 robijnen)
    Beloning: 15 XP + 85 duiten.
    Weet je Prinses, ik ben de grootste kaasfanaat van het hele Koninkrijk. Ik zeg maar zo: hoe meer kaas hoe lekkerder. Dat zei ik al toen ik nog een klein dwergje was. (Prinses: OK)
    Onze kaasmachine loopt als een zonnetje! Verzamel en verkoop je kazen, dan maak je majesteitelijke winst!
    Queeste – Kazig is Kunst
    1. Verzamel 1 kaas (sla over voor 3 robijnen)
    2. Verkoop 1 kaas (sla over voor 3 robijnen)
    Beloning: 13 XP + 75 duiten + 1 kuikentje
    Ben ik gek of zag ik daar in je knapzak in je inventaris iets bewegen? Volgens mij zit daar iets in! Ik zweer het!
    (Superboer deel 1)
    Queeste – Hieperdepiep
    1. haal het kuikentje uit je knapzak
    2. Voer het kuikentje 3 keer (om de 10 seconden)
    Beloning: 17 XP + 95 duiten
    (het kuiken is nu volwassen, eet mais en legt eieren)
    Leer Moeder natuur steeds beter kennen. Zo zul je haar schoonheden waarderen en volop haar vruchten plukken.
    (Superboer deel 2)
    Queeste – Zaai Fraai
    1. zorg dat je 20 akkers in je koninkrijk hebt (sla over voor 3 robijnen)
    2. Zaai 8 mais à 25 munten (sla over voor 3 robijnen)
    Beloning: 17 XP + 100 duiten + 1 zak à 5 super kunstmest
    Natuur is gaaf. Maar een beetje magie is nog beter. Ik zal je een truc leren. Het zal zeker van pas komen als er dingen snel moeten groeien.
    Queeste – Magie voor Majesteit
    (Superboer deel 3)
    1. Haal de supermest uit je knapzak en zet hem in je Koninkrijk (sla over voor 3 robijnen)
    2. Bemest je mais 3 maal met de supermest (sla over voor 3 robijnen)
    Beloning: 21 XP + 100 duiten
    David de Kabouter
    Voer je kuiken en zie hoe hard ze groeit. Raap haar eieren als ze een volwassen kip is.
    Queeste - Kiplekker
    1. Voer de kip 3 maal met mais (sla over voor 3 robijnen)
    2. Verzamel 3 eieren (sla over voor 3 robijnen)
    Beloning: 19 XP + 110 duiten
    Baldewijn al gespot? Het schijnt dat hij verzot is op tomaten Als je die voor hem maakt, dan verklapt hij je misschien sneller hoe je hier vandaan komt. En als dat niet helpt? Ach met tomaten kun je zoveel doen.
    (Superboer deel 4)
    Queeste – Bereiding voor Balthazar
    1. Zaai 5 tomaten à 20 munten (sla over voor 3 robijnen)
    2. Oogst 5 tomaten (sla over voor 5 robijnen)
    Beloning: 19 XP + 110 duiten
    Tegenwoordig kunnen een goed uiterlijk en sociale vaardigheden het verschil betekenen tussen leven en dood. Zorg dus dat je goed gekleed gaat en help anderen waar het kan.
    (Mooie mijmeringen deel 2)
    Queeste – Kleed je om te imponeren (Dress to Impress)
    1. Verander 1 keer van uiterlijk (sla over voor 3 robijnen)
    2. Help 5 keer een vriend (sla over voor 8 robijnen)
    3. Krijg 4 helpende hartjes door vrienden te helpen (sla over voor 5 robijnen)
    Beloning: 21 XP + 120 duiten
    Aldoende leert men en vertrouw mij, deze superhak is een godsgeschenk dat uitkomst biedt wanneer snelle actie geboden is.
    (Mooie mijmeringen deel 3 )
    Queeste – Tsjop Tsjop
    1. Koop een superhak voor 5 helpende hartjes (sla over voor 4 robijnen)
    2. Hak een boom om met de superhak (sla over voor 4 robijnen)
    Beloning: 21 XP + 120 duiten
    Nu je steeds verder van huis raakt, moet je goed op je gezondheid letten. En trouwens, ik heb mijn dagelijkse fruit ook nog niet gehad.
    Queeste – Appeltjes van Oranje
    1. Koop een sinaasappelboom à 320 munten (sla over voor 4 robijnen)
    2. Oogst de sinaasappelboom 2 keer ( sla over voor 6 robijnen)
    Beloning: 18 XP + 120 duiten
    Bloemen maken het Koninkrijk mooi en fleurig. Altessa haat ze intens. Een goede reden om er veel te planten!
    Queeste – Dauwtrapper
    1. Koop 1 madeliefje à 250 munten (sla over 5 robijnen)
    2. verzorg 8 x een bloem (sla over 6 robijnen)
    3. Verzamel 8 dauwdruppels (sla over 5 robijnen)
    Beloning: 23 XP + 160 duiten
    Dat koffie een reusachtig succes is dat weten we al. Laten we het maximale er uit halen!
    Queeste – Expres Zo
    1. zaai 8 koffiebonen à 10 munten (sla over voor 5robijnen)
    2. Maak 8 koppen espresso koffie (met dauwdruppels en melk) (sla over voor 7 robijnen)
    3. Verkoop 8 koppen espresso koffie à 30 munten per kop (sla over voor 6 robijnen
    Beloning: 23 XP + 160 duiten + 1 handlangersdrank
    Trouwens, wees ALTIJD op je hoede. Voor je het weet kom je zo’n vuile spionerende handlanger van Altessa tegen. En die vertellen alles door wat ze zien!
    Queeste – Gehavende Handlangers
    1. Drink 1 handlangersdrankje om een handlanger te lokken (sla over voor 5 robijnen)
    2. Versla 1 handlanger (sla over voor 7 robijnen)
    Beloning: 23 XP +160 duiten
    Ze zeggen dat jouw ouders jou vaak brieven schijven. Heb je al teruggeschreven? Dat zouden ze vast fijn vinden!
    Queeste - Koninklijke Zegels
    1. Zorg dat je een afgebouwde werkplaats hebt
    2. Zorg dat je 2 koninklijke postegels hebt (maak ze in de werkplaats) (sla over voor 7 robijnen)
    3. Gebruik 2 koninklijke postzegels voor je brief (sla over voor 6 robijnen)
    Beloning: 28 XP + 170 munten
    Je doet het zo goed, dat ik met een gerust hart even wegga. Ik geef je een aantal queesten mee. Ik moet nu naar Paddestoelenland. Wie weet wat daar gebeurt is in mijn afwezigheid.
    Ik zag dat Klara er een beetje eenzaam uitziet. Als je wat koffie met melk verkoopt, kun je met de opbrengst een vriendinnetje voor Klara kopen. Daarna zal ik eens zien of ik papier heb voor je brief.
    Queeste - Koffie schept een Band
    1. Verkoop 5 kopjes koffie met melk (sla over voor 6 robijnen)
    2. Oogst genoeg bonen voor de koffiebonen medaille (60 st.) (sla over voor 7 robijnen
    Beloning: 33 XP + 180 duiten
    Last edited by Gerdi RS; 08-31-2014, 04:17 PM.
    Groetjes Gerdi RS
    Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Wordt lid van onze Fanpagina.
    Voor speelvragen en wetenswaardigheden over het spel kun je terecht op ons forum.
    Voor individuele spel problemen: stuur ons een bericht via de Fanpage Hulp & Support pagina.
    Vermeld in je bericht ook je SNSIDnr. en UIDnr.
Working...
X